آموزش ارسال نوشته در وردپرس

آموزش ارسال نوشته در وردپرس

در این پست نحوه قرار دادن مطلب و ارسال نوشته در وردپرس آموزش داده می‌شود. اگر تازه کارید، پیشنهاد می‌شود که حتما مطالب پیشین مربوط به وردپرس را مطالعه کنید. اگرچه صفحه ارسال نوشته در وردپرس برای تازه کارها به نظر گیج‌کننده می‌آید و بسیاری از افراد تنها از بخش‌های عمومی این صفحه استفاده می‌کنند؛ در این آموزشِ نوشتن مطلب در وردپرس، تک تک مواردی که در صفحه افزودن نوشته در وردپرس با آن‌ها مواجه می‌شوید بررسی خواهند شد.

قرار دادن مطلب در وردپرس

برای ارسال نوشته در وردپرس و مطلب گذاشتن در وردپرس، باید ابتدا از پیشخوان وردپرس به مسیر”همه‌ی نوشته‌ها”، و سپس “افزودن نوشته” رفته و یا در صفحه همه‌ی نوشته‌ها روی دکمه افزودن نوشته، کلیک کنید تا به صفحه افزودن نوشته در وردپرس هدایت شوید. در آن جا، صفحه ای مشابه با تصویر زیر خواهید دید.

آموزش ارسال نوشته در وردپرس

عنوان نوشته: این فیلد مربوط به عنوان نوشته و در واقع نامی است که شما برای نوشته جدید خود انتخاب می‌کنید.

باکس ویرایشگر: برای ارسال نوشته در وردپرس، باید در باکس ویرایشگر وردپرس شروع به نوشتن کرده و پس از تکمیل محتوای خود آن را منتشر کنید.

جعبه ابزار ویرایشگر وردپرس: جعبه ابزار ویرایشگر، درست در زیر عنوان باکس ویرایشگر نوشته قرار گرفته و شامل دکمه‌هایی است که برای مدیریت محتوای نوشته شده در وردپرس استفاده می‌شود. هر یک از این ابزار‌ها و دکمه‌‌های ویرایشگر برای یک کار خاص در مرحله نگارش و ویرایش محتوا، مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین ابزار در ویرایشگر، دکمه”افزودن فایل چند‌رسانه‌ای” است که با کلیک بر روی آن میتوان فایل‌هایی را با پسوند مجاز در وردپرس آپلود کرده و هنگام ارسال نوشته در وردپرس، در نوشته‌ها به کار برد.

آموزش ارسال نوشته در وردپرس

انتخاب دسته‌بندی نوشته در وردپرس

باکس دسته‌بندی پس از بخش انتشار قرار گرفته که با استفاده از آن میتوان در پروسه ارسال نوشته در وردپرس، برای نوشته، دسته‌بندی انتخاب کرد. با انتخاب دسته برای هر نوشته، وقتی به آدرس دسته‌بندی مراجعه شود، نوشته‌های موجود در این دسته نمایش داده می‌شوند.

آموزش نوشتن مطلب در وردپرس

با کلیک بر گزینه “افزودن دسته تازه”، فیلد مربوط به افزودن دسته‌بندی باز شده و در آن می‌توان نام دسته و مادرِ دسته را انتخاب کرد تا دسته جدید ایجاد شود. چنانچه اطلاعای در مورد نحوه ایاد دسته در وردپرس ندارد توصیه می کنیم مطلب آموزش دسته بندی در وردپرس را مطالعه کنید.

انتخاب برچسب نوشته در وردپرس

مطلب گذاشتن در وردپرس
مطلب گذاشتن در وردپرس

برای ارسال نوشته در وردپرس، پس از بخش دسته‌بندی، بخش مربوط به برچسب‌ها قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توان برچسب یا “تگ” مرتبط با محتوای نوشته، برای نوشته تعریف کرد.

مطلب گذاشتن در وردپرس و افزودن تصویر شاخص به نوشته

افزودن تصویر شاخص به نوشته‌ها در وردپرس، هنگام ارسال نوشته در وردپرس، باعث زیباتر شدن و ایندکس شدن تصاویر در گوگل و در نتیجه افزایش ترافیک وبسایت خواهد شد. برای افزودن تصویر شاخص به نوشته در وردپرس، روی گزینه” قرار دادن به عنوان تصویر شاخص” کلیک کنید. در این مرحله، پنجره بخش رسانه وردپرس باز شده و میتوان یک تصویر جدید در آن آپلود کرد یا اینکه از بین تصاویر موجود، یکی را انتخاب کرد.

آموزش نوشتن مطلب در وردپرس
آموزش نوشتن مطلب در وردپرس

قرار دادن مطلب در وردپرس و انتخاب آدرس دلخواه برای مطالب وردپرس

برای ارسال نوشته در وردپرس، در بخش نامک، می‌توان یک آدرس دلخواه برای مطالب وردپرس انتخاب کرد. با استفاده از کادر نامک آدرس دلخواه برای نوشته را انتخاب کرده که اگر در حالت نام نوشته باشد، امکان ویرایش نیز وجود دارد. برای آشنایی با این بخش، پیشنهاد می‌شود مقاله “انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس” را مطالعه کرده و پس از آشنایی با مفهوم پیوند یکتا، به باکس نامک مراجعه کنید. اگر این بخش دیده نمی‌شود، بر روی گزینه “تنظیمات صفحه” در بالای صفحه کلیک کرده و تیک نامک را فعال کنید تا کادری مانند تصویر زیر باز شود.

قرار دادن مطلب در وردپرس
قرار دادن مطلب در وردپرس

همان گونه که در تصویر مشاهده می‌شود، کافی است در این فیلد، آدرسی دلخواه را برای نوشته وارد کنید. در تصویر بالا، کلمه wordpress برای نامکِ نوشته انتخاب شده است، در این حالت، نوشته با آدرس ranginweb.com/wordpress در دسترس خواهد بود. (webtitle، دامنه وبسایت شما خواهد بود)

انتشار و ارسال نوشته در وردپرس

پس از تکمیل متن نوشته خود با استفاده از ویرایشگر، از باکش”انتشار” برای انتشار نوشته استفاده کنید تا ارسال نوشته در وردپرس کامل شود. در حالت پیشفرض، این باکس در ستون سمت چپ قرار گرفته است. تصویر زیر باکس انتشار را نشان می‌دهد.

آموزش نوشتن مطلب در وردپرس
آموزش نوشتن مطلب در وردپرس

پیش از هر کاری، بهتر است روی دکمه “ذخیره پیش‌نویس” کلیک کرده تا آخرین تغییرات نوشته ذخیره شود. هنگامی که نوشته هنوز برای همه قابل مشاهده و در دسترس نیست، دکمه “پیش‌نمایش” هم برای مشاهده نوشته استفاده می‌شود.

اگر قصد دارید وضعیت نوشته خود را تغییر دهید، در بخش”وضعیت”، نوع نوشته را در حالت‌های منتشر شده، پیش‌نویس، برای بازبینی و… قرار دهید.

بخش نمایانی هم نوشته را در حالت عمومی و یا خصوصی منتشر می‌کند. برای ارسال نوشته در وردپرس، اگر نوشته در حالت عمومی منتشر شود، همه کاربران می‌توانند نوشته را مشاهده کنند؛ اما چنانچه نوشته در حالت خصوصی منتشر شده باشد، تنها خود شما قادر به مشاهده آن نوشته خواهید بود. با قرار دادن روی حالت خصوصی یا رمزدار، می‌توانید یک رمز برای نوشته مشخص کنید و با داشتن آن رمز قادر به دیدن نوشته ی منتشر شده خواهید بود.

گام آخر برای مطلب گذاشتن در وردپرس

مرحله پایانی در ارسال نوشته در وردپرس این است که، پس از آن که همه موارد و گزینه‌های موجود در صفحه افزودن نوشته را که در بالا شرح داده شد، بررسی کرده و انجام دادید، روی دکمه انتشار کلیک کنید تا مطلب نگارش شده، در سایتتان منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *