آموزش ابزارک وردپرس

ابزارک در وردپرس

هر قالب وردپرس دارای قسمت‌های مختلف مانند تنظیمات، ویرایشگر (کدهای قالب)، بخش شخصی‌سازی و ابزارک ها می‌باشد. ابزارک وردپرس بخشی است که می‌توانید به کمک آن قالب خود را تکمیل کنید.

برای شما هم حتماً تابه‌حال پیش‌آمده است که قالبی را از سایت همیار وردپرس نیاز داشته باشید و از طراحی آن خوشتان آمده باشد ولی بعد از دانلود و نصب همانند دمو قالبی که مشاهده کرده‌اید، نیست! این اتفاق برای شما بسیار ناراحت‌کننده بوده است و اگر اطلاعات کافی در مورد قالب‌های وردپرس نداشته باشید شاید فکر کنید اشتباهی رخ‌داده است. ولی این‌گونه نیست شما قالب را درست نصب‌کرده‌اید ولی تمام تنظیمات قالب را انجام نداده‌اید. درواقع بخش بزرگی از قالب‌ها با ابزارک وردپرس ساخته می‌شوند.

برای دسترسی به بخش ابزارک در وردپرس به پنل پیشخوان وردپرس گزینه نمایش-ابزارک مراجعه کنید.

نحوه نمایش ابزارک وردپرس و اضافه کردن آن :

برای نصب ابزارک وردپرس وارد صفحه پیشخوان وردپرس شوید و سپس گزینه نمایش – ابزارک ها را انتخاب کنید آنگاه صفحه‌ی زیر را مشاهده خواهید کرد، با توجه به قالب انتخابی، شما می‌توانید در بخش‌های مشخص‌شده از قالب از ابزارک ها استفاده کنید.

آموزش ابزارک وردپرس

بعد از ورود به صفحه ابزارک تمامی ابزارک های موجود در قالب را ملاحظه می‌کنید که بعد از انتخاب توسط شما در سایت فعال می‌شوند. ابزارک های فعال در این نمونه قالب مطابق شکل زیر است:

ابزارک در وردپرس

[irp posts=”12554″ name=”آموزش تصویری ساخت فهرست وردپرس”]

و هم‌چنین در بخشی دیگر ابزارک هایی که فعال نیستند را می‌توانید مشاهده کنید. برای حذف ابزارک وردپرس باید ابزارک مدنظر را به بخش ابزارک های غیرفعال انتقال دهید.

ابزارک ها در وردپرس

با توجه به قابلیت‌هایی که در قالب‌ها قرار داده می‌شود در دو ستون سمت چپ گزینه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای سایت استفاده کنید.

فعال سازی ابزارک قالب

حال چگونه باید ابزارک ها را انتقال دهیم؟

به‌عنوان نمونه، یکی از ابزارک های موجود در سمت چپ را به سمت راست انتقال می‌دهیم و در هر بخش با زدن تیک ابزارک وردپرس قابل‌انتقال است. در تصویر زیر ابزارکی به خدمات صفحه اصلی منتقل‌شده است:

انتقال ابزارک های وردپرس

بدین ترتیب ابزارک در سایت شما اضافه می‌شود و طراحی سایت شما طبق دمو کامل می‌گردد.

[irp posts=”12509″ name=”آموزش ارسال نوشته در وردپرس”]

نحوه ویرایش(غیرفعال و حذف ابزارک) ابزارک ها در وردپرس:

اگر قصد غیرفعال کردن ابزارک وردپرس رادارید آن را کامل حذف نکنید بلکه آن را غیرفعال کنید تا اگر بعداً به آن ابزارک نیاز داشتید به‌آسانی این کار را انجام دهید. برای غیرفعال کردن ابزارک ها، ابزارک موردنظر را با موس به بخش ابزارک های غیرفعال انتقال دهید.

ویرایش ابزارک های وردپرس