آموزش دسته بندی در وردپرس

آموزش دسته بندی در وردپرس

برای دسته بندی نوشته ها در وردپرس، پیش از شروع به ارسال مطلب در وردپرس ، باید کاری دیگری انجام شود و آن افزودن دسته بندی در وردپرس است.  هنگامی که دسته بندی ها را در وردپرس اضافه می کنید، مطالب منتشر شده پس از آن در سایت، به صورتی منظم و دسته بندی شده در دسته‌ ‌های مربوط به هم قرار می گیرند. بنابراین وقتی به یک دسته بندی مشخص مراجعه کنید میتوانید همه مطالبی را که در آن دسته قرار می گیرند مشاهده کنید.

آموزش افزودن دسته بندی در وردپرس

برای افزودن دسته ‌بندی در وردپرس باید در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید و با مراجعه به منوی نوشته ‌ها، سپس وارد بخش دسته‌ ها شوید. وقتی به صفحه مربوط به دسته ها وارد شوید، تصویری مشابه تصویر زیر مشاهده می کنید و در آن جا میتوانید دسته ‌بندی نوشته ها در وردپرس را به شکل درختی اضافه کنید. دسته بندی درختی در وردپرس در حقیقت به این معتی است که ، به عنوان مثال، وقتی یک دسته بندی با عنوان افزونه وردپرس ایجاد کردید، دیگر دسته‌بندی‌ های مرتبط با این دسته بندی به این صورت تعریف می شوند که: هنگام افزودن یک دسته بندی در وردپرس به صورت زیر شاخه دسته بندی افزونه وردپرس، باید تعریف شود که دسته بندی اولیه یا همان دسته بندی افزونه وردپرس، به عنوان مادر دسته بندی ‌های زیرین معرفی شوند.

آموزش دسته بندی در وردپرس
آموزش دسته بندی در وردپرس

نام: این فیلد مربوط به title یا نام دسته بندی مورد نظر است. اگر به آدرس دسته بندی در وردپرس مراجعه شود، در عنوان مرورگر نمایش داده می شود.

نامک: این فیلد مربوط به پیوند یکتای دسته ‌بندی بوده و در واقع همان آدرسی است که بلافاصله پس از آدرس دسته بندی درج می شود.

مادر دسته: این فیلد برای ساختن دسته‌ بندی در وردپرس به شکل درختی است که در بالا شرح داده شد. در ای فیلد مثلا اگر دسته بندی دیگری را به عنوان مادر انتخاب کنید، دسته بندی جدیدی که می خواهید بسازید، به عنوان زیر شاخه آن دسته ساخته می شود.

توضیح: این فیلد برای توضیح در مورد دسته بندی در وردپرس بوده و در حقیقت همان Description مربوط به دسته بندی است که برای نمایش در موتورهای جستجو تعریف می‌شود. این فیلد البته به این بستگی دارد که قالب وردپرسی که استفاده می‌کنید توابع مربوط به نمایش توضیحات دسته بندی را داشته باشد. در این صورت، در کادری در بالای دسته بندی مشاهده می شود.

برای دسته بندی در وردپرس، در مرحله بعد، هنگامی که روی دکمه افزودن دسته تازه کلیک کنید، دسته بندی جدیدی که ساخته اید اضافه می شود و در سمت چپ صفحه نمایش داده خواهد شد(تصویر زیر را ببینید). چنانچه مشاهده می‌شود در این دسته بندی، افزونه وردپرس به عنوان دسته مادر در نظر گرفته شده و دسته بندی‌ های دیگر، که در زیر آن قرار گرفته اند و یک خط تیره نیز در کنار نام آن ها وجود دارد، دسته های در اصطلاح، فرزند، هستند. دسته بندی های این چنینی در وردپرس، به دسته بندی درختی معروفند.

افزودن دسته بندی در وردپرس
افزودن دسته بندی در وردپرس

امیدوریم که این آموزش را پسندیده باشید و بتوانید با استفاده از این آموزش، دسته بندی های خود را در وردپرس بسازید و از ساختار درختی آن استفاده ببرید. اگر باز هم با دسته بندی ‌ها در وردپرس مشکلی داشتید می توانید در بخش دیدگاه‌ ها بیان کنید تا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن، پاسخ داده شود.